.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکذیب ادعاي فروش قبرهاي چند ميليوني در بقعه امامزاده عبدالله گرگان

مدير كل اوقاف و امور خيريه گلستان گفت: كسي كه ادعاي فروش قبرهاي چند ميليوني در امامزاده عبدالله گرگان را مطرح كرده بايد اسناد خود را در اين باره ارائه كند در غير اين صورت بايد به محاكم قضايي پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين انتصاري با اشاره به اينكه اوقاف و امور خيريه مديريت حيطه مربوط به بقعه متبركه امامزاده را بر عهده دارد اظهار داشت: چنانچه وابستگان متوفي خواهان دفن ميت خود در محوطه بقعه باشند بايد هماهنگي‌هاي لازم را اداره اوقاف به عمل بياورند.
وي هزينه خريد قبر در محوطه بقعه امامزاده را حداقل 4 ميليون ريال و حداكثر 12 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: ادعاي دريافت هزينه‌هاي چند ميليوني از سوي اين عضو شوراي شهر كذب محض و مصداق تشويش اذهان عمومي است.
وي تصريح كرد: تعداد افرادي كه در ماه‌هاي گذشته در محوطه تحت مديريت اوقاف دفن شده و نيز ميزان مبالغ واريزي كاملا روشن است و چنانچه اين موضوع به محاكم قضايي كشيده شود با ارائه مستندات لازم، مدعيان را محكوم خواهيم كرد.
انتصاري در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا شما حاضر هستيد مشروح درآمدها و هزينه‌هاي صورت گرفته در محدوده تحت مديريت خود در امامزاده عبدالله را در اختيار اين خبرگزاري قرار دهيد، گفت: بله آمادگي دارم، اما طبق قانون شرع الهي و قانون حكومت اسلامي اصل بر اين است كه « البينه للمدعي» يعني آن كس كه ادعا مي‌كند بايد سند خود را ارائه كند.
انصاري خاطرنشان كرد: برابر ادعاي آقاي چراغعلي اگر خانواده‌اي در اين استان هست كه در حوزه تحت مديريت اوقاف و امور خيريه در امامزاده عبدالله قبري به مبلغ 60 ميليون ريال خريده بنده براي او پيام تسليت مالي خواهم فرستاد.
وي با تأكيد بر اينكه قبل از طرح هر ادعا بايد از ميزان صحت و سقم آن كسب اطلاع كرد اظهار داشت: روزنامه‌ها و اصحاب رسانه بايد قبل از درج هر مطلب مستندات آن را بررسي كرده و هر حرفي را كه از سوي هر كسي طرح مي‌شود منتشر نكنند.
مديركل اوقاف و امور خيريه گلستان در پاسخ به اينكه چندگانگي در مديريت امامزاده عبدالله مردم را دچار مشكل كرده است، تصريح كرد: آخر چه مشكلي براي مردم ايجاد شده است، بر اساس تفكيك وظايف صورت گرفته امور مربوط به دفن اموات در محوطه عمومي قبرستان بر عهده شهرداري،‌ دفن شهدا بر عهده بنياد شهيد و دفن اموات در محوطه بقعه نيز برعهده اوقاف است.
به گفته انتصاري فضاي كاري اين دستگاه‌ها با يكديگر متفاوت است و نمي‌توان ادعا كرد از يك متوفي و يك قبر واحد، شهرداري يك مبلغ و اوقاف هم مبلغي ديگر دريافت مي‌كند.
وي با تأكيد بر اينكه هر كدام از اين ارگان‌ها در جايگاه خود مشغول به انجام وظيفه است، گفت: انتقادات مطرح شده در اين‌باره نه از روي جهل كه از روي خباثت است وگرنه كسي كه از حيطه وظيفه شهرداري مطلع است چرا بايد چنين شبهه‌اي را طرح و وانمود كند كه مردم سرگردان شده‌اند.
وي با انتقاد از ادعاي عضو شوراي شهر گرگان مبني بر عدم ارائه گزارش مالي شفاف اين ارگان به مردم اظهار داشت: مگر شهرداري گزارش مالي به عموم ارائه مي‌كند يا اساساً مگر قرار است كه ما هر روز گزارش درآمد و هزينه كرد را به عموم اعلام كنيم.
انتصاري با اشاره به اينكه درآمدهاي اوقاف و امور خيريه بر دو پايه كمك‌هاي مردمي و نذورات و اعتبارات دولتي استوار است گفت: حسابرسي‌هاي اين مجموعه به صورت قانونمند و نظام‌مند انجام مي‌شود و گزارش‌هاي مالي نيز هر چند وقت يك‌بار در قالب نشريه‌ به مردم اطلاع رساني مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به شبهات طرح شده از سوي چراغعلي، عضو شوراي شهر گرگان، درباره سفره‌هاي پهن شده و ميهماني‌هاي برگزار شده در امامزاده عبدالله گرگان اظهار داشت: اگر مردم مي‌خواهند براي اموات خود مجلس بگيرند و خيرات كنند و در آن مراسم ميهماناني هم دعوت كند آيا بايد بابت ميهماني خود به كسي پاسخگو باشند.
وي اضافه كرد: اين افراد چه حقي دارند كه به ميهمانان مردم اشكال بگيرند، اگر اين اتفاق از سوي ارگان‌هاي دولتي رخ مي‌داد شايد جاي حرف باقي بود اما نمي‌توان در مساله شخصي مردم دخالت كرد حتي اگر در مراسم آنان افراد بانفوذي هم حضور داشته باشند.
عبدالرضا چراغعلي عضو شوراي شهر گرگان چندي پيش از گلايه مردم گرگان از عدم تمركز در مديريت آرامستان امامزاده عبدالله اين شهر خبر داده و به طرح انتقاداتي در اين موضوع پرداخته بود.
چراغعلي منتخب اول مردم شهر گرگان در سومين دوره انتخابات شوراي اسلامي اين شهر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.